Editorial Policies

Focus and Scope

  1. Assessment dan evaluasi pembelajaran kimia
  2. Teknologi dan Inovasi pembelajaran kimia
  3. Pembelajaran kimia berbasis Problem Solving, SiMaYang, PJBL, Didaktis, Lesson Study, Discovery Learning, dll.
  4. Pembelajaran kimia berbasis HOT
  5. Pembelajaran berbasis inkuiri termasuk strategi inkuiri, terstruktur, terkontrol, dan terbimbing.
  6. Pembelajaran kimia terpadu 
  7. Pendekatan Ilmiah termasuk metode ilmiah sebagai metode yang sedang berlangsung;
  8. Blended learning

 

Section Policies

Articles

Checked Open Submissions Checked Indexed Checked Peer Reviewed
 

Peer Review Process

1. Artikel yang disunting oleh reviewer yang sesuai dengan bidang keilmuan reviewer.

2. Jumlah maksimum artikel yang disunting oleh reviewer tidak lebih dari 2 artikel.

 

 

Publication Frequency

Terbit tiga kali setahun pada bulan April, Agustus, dan Desember.

 

Open Access Policy

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.

 

Archiving

This journal utilizes the LOCKSS system to create a distributed archiving system among participating libraries and permits those libraries to create permanent archives of the journal for purposes of preservation and restoration. More...