PENERAPAN SAVI DALAM PEMBELAJARAN TARI BEDANA DI SMP NEGERI 10 BANDAR LAMPUNG
Abstract
The purpose of this research is to describe the applying of SAVI model in Bedana dance learning in Extracurricular activity of SMP Negeri 10 Bandar Lampung Learn Periode 2013/2014. The subjects of this research are 12 girl students who follow artistic dancing extracurricular. Based on the data analysis, can be discovered that the applying of SAVI model obtained good criteria with score 72. Teacher obtained excellent criteria with score 94 which is obtained from assessment affiliation from art and culture teacher and from the questionnaire result which is given to the students. And for student activity, it obtained very good criteria with score 84
Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan penerapan model SAVI dalam pembelajaran tari Bedana pada kegiatan Ekstrakurikuler di SMP Negeri 10 Bandar Lampung Tahun Pelajaran 2013/2014. Subyek dalam penelitian ini adalah siswi yang mengikuti kegiatan Ekstrakurikuler seni tari berjumlah 12 orang. Berdasarkan analisis data dapat diketahui bahwa penerapan model SAVI memeroleh kriteria baik dengan nilai 72. Penilaian aktivitas guru memeroleh kriteria baik sekali dengan nilai 94 yang diperoleh dari penggabungan penilaian dari guru seni budaya dan hasil angket yang diberikan kepada siswa, sedangkan aktivitas siswa memeroleh kriteria baik sekali dengan nilai 84.
Kata kunci: Penerapan, SAVI, Tari Bedana.
Full Text:
PDFReferences
Arikunto, Suharsimi. 2010. Prosedur Penelitian. Jakarta: PT Rineka Cipta
Djamarah, Saiful Bahri. 2010. Guru dan Anak Didik. Jakarta: PT Rineka Cipta
Meier, Dave. 2003. The Accelerated Learning Handbook. Bandung: PT Kaifa
Rusman. 2012. Model-Model Pembelajaran. Jakarta: PT Rajagrafindo Persada
Sugiyono. 2012. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif Dan R&D. Bandung: PT Alfabeta
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c)