THE ENHANCEMENT OF GIVING REASON AND GIVING HYPOTESIS ALSO MAKING DEFINITION IN CHEMISTRY BY SSCS LEARNING MODEL
Abstract
Keywords: SSCS learning model, students’ ability in giving reason, giving hypotesis and making definition.
Full Text:
PDFReferences
Arifin, M. 2003. Dasar-dasar Evaluasi Pendidikan. Bumi Aksara. Jakarta.
Baroto, Gogol. 2009. Pengaruh Model Pembelajaran PBL dan Model Pembelajaran SSCA Ditinjau dari kreativitas dan Intelegensi Siswa. Tesis. PPs Universitas Sebelas Maret. Tidak diterbitkan.
Gallagher, J.J., 2007. Teaching Science for Understanding: A Practical Guide for School Teachers., Pearson Merril Prentice Hall. New Jersey.
Ramson. 2010. Model Pembelajaran SSCS untuk Meningkatkan Pemahaman Konsep dan Keterampilan Berpikir Kritis siswa SMP pada Topik Cahaya. Tesis. SPs-UPI Bandung. Tidak diterbitkan.
Sudjana. 2005. Metode Statistika. Tarsito. Bandung.
Sugiyono. 2011. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R & D. Alfabeta. Bandung.
Refbacks
- There are currently no refbacks.