The Effect of Educational Management Concepts on the Development of the Quality of Students in Indonesia
Abstract
This study aims to be able to explore how the concept of education management can have an impact on improving the quality of students in Indonesia. The method used in this study is the Literature Review method or the Library Research method which originates from online media such as Google Scholar and other academic online media. The results of this review literature research are that planning has an effect on improving the quality of students, organizing has an effect on improving the quality of students, mobilization has an effect on improving the quality of students, and supervision and evaluation has an effect on improving the quality of students.
Keywords: Influence, Management Concept, Quality, Students
DOI: 10.23960/jmmp.v10.i1.2022.04
Full Text:
PDFReferences
Angelliza Chantica, J., dkk. (2022). “Peranan Manajemen Pengawasan: Komitmen, Perencanaan, Kemampuan Karyawan. Jurnal Ilmu Manajemen Terapan. Vol. 3 (3), Hal. 247-256
Akyuni, Qurrata. (2018). “Pengorganisasian Dalam Pendidikan Islam”. Jurnal Serambi Tarbawi. Vol. 10 (2), Hal. 91-102
Ali, Limakrisna. (2013). Metode Penelitian Petunjuk Praktis untuk Memecahkan Masalah Bisnis, Penyusunan Skripsi, Tesis, dan Disertasi. Jakarta: Universitas Terbuka
Amirin, Tatang. (2013). Manajemen Pendidikan. Yogyakarta: UNY Press
Arikunto, S., Yuliana, L. (2019). Manajemen Pendidikan. Yogyakarta: Aditya Media
Azhar, Chusnul. (2017). “Manajemen Pengembangan Pendidikan Islam Perspektif Al-Qur’an”. Jurnal Tarjih. Vol. 14 (1), Hal. 1-18
Hilya Gania, Yaya Suryana. (2021). “Manajemen Strategis Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan Madrasah Ibtidaiyah”. Jurnal Islamic Education Manajemen. Vol. 6 (1), Hal. 87-94
Hariri, Muhammad R, A. (2021). “Budaya Organisasi Dan Dampaknya Terhadap Lembaga Pendidikan”. jurnal of Education: ADIBA. Vol. 1 (1), Hal. 79-87
Mubin, Fatkhul. (2015). “Perencanaan Dana Manajemen Pendidikan”. Jurnal Eksponensial. Vol. 6 (2), Hal. 1-17
Muhamad Nuryasin, Margono Mitrohardjono. (2019). “Strategi Pengembangan Pendidikan Islam Di Indonesia”. Jurnal Tahdzibi. Vol. 4 (2), Hal. 77-84
Mukroni, Siti. (2017). “Pengaruh Kualitas Pembelajaran Guru Ekonomi Terhadap Kepuasan Siswa Di SMA Negeri 2 Sentajo Raya”. Pekbis Jurnal. Vol. 9 (2). Hal 140-150
Mulyasa, E. (2008). Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan. Bandung: Remaja Rosdakarya
Muspawi, Mohamad. (2020). “Memahami Konsep Dasar Manajemen Peserta Didik”. Jurnal Ilmiah Universitas Batanghari Jambi. Vol. 20 (3), Hal. 744-750
Rohman, Noer. (2019). “Pengawasan Pendidikan Dalam Perspektif Al-Qur’an Dan Hadist”. Jurnal Pendidikan Ilmiah: Tarbiyatuna. Vol. 4 (2). Hal. 31-53
Saefrudin. (2017). “Pengorganisasian Dalam Manajemen”. Jurnal Al-Hikmah. Vol. 5 (2), Hal. 56-67
Sholeh, Muhamad. (2016). “Keefektifan Peran Kepala Sekolah Dalam Meningktkan Kinerja Guru”. Jurnal Dinamika Manajemen Pendidikan. Vol. 1 (1), Hal. 41-54
Subronto, Ali, Rosadi. (2021). “Factor Yang Mempengaruhi Manajemen Pendidikan Islam: Sistem Pendidikan, Pengelolaan Pendidikan, Dan Tenaga Pendidikan”. Jurnal Ekonomi Manajemen Informasi. Vol. 3(1), Hal. 24-34
Syahrani. (2019). “Manajemen Pendidikan Dengan Literatur Qur’an”. Jurnal Darul Ulum. Vol. 10 (2), Hal. 205-222
Suprihatiningsih, Ari, dkk. (2016). “Pengaruh Model Pembelajaran Sosiologi Berbasis Jelajah Alam Sekitar Terhadap Keterampilan Memecahkan Masalah Siswa-Siswa SMAN 1 Mragen”. Jurnal of Educational Social Studies. Vol. 5 (1), Hal. 11-23
Tadjudin. (2013). “Pengawasan Dalam Manajemen Pendidikan”. Jurnal Ta’allum. Vol. 1 (2), Hal. 195-204
Ustinal, Ulfiah, dkk. (2021). “Manajemen Kepala Sekolah Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan Agama”. Jurnal Ta’dibuna. Vol. 4 (2), Hal. 156-165
Zulkarnain, Wildan. (2018). Manajemen Layanan Khusus Di Sekolah. Jakarta: Bumi Aksara
Refbacks
- There are currently no refbacks.