PERBANDINGAN PRESTASI BELAJAR SISWA JALUR BINA LINGKUNGAN DAN NON-BINA LINGKUNGAN
Abstract
This research aims to explain the comparison of student achievement learn environment contruction traffic lane and environment non-contruction traffic lane. The problem of this research is how the comparison of student achievement learn environment contruction traffic lane and environment non-contruction traffic lane. The method of this research is quantitative descriptive. Data collecting technique use documentation and data analysis technique use t test. The sample of this research amount 66 students. Based on the result of this research wich have been done, it can be seen that significant comparison between student achievement learn environment contruction traffic lane and environment non-contruction traffic lane. It can be proved from the result of calculation using t test where in obtaining result of with significant 0,05 known by t test = - 2,25 and t table = 1,67.
Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan perbandingan prestasi belajar siswa jalur bina lingkungan dan jalur non-bina lingkungan. Rumusan masalah dalam penelitian ini adalah bagaimanakah perbandingan prestasi belajar siswa jalur bina lingkungan dan jalur non-bina lingkungan. Metode dalam penelitian ini adalah deskriptif kuantitatif. Teknik pengumpulan data menggunakan dokumentasi dan analisis data menggunakan t tes. Sampel dalam penelitian ini berjumlah 66 siswa. Berdasarkan hasil penelitian yang telah dilakukan dapat diketahui bahwa terdapat perbandingan yang signifikan antara prestasi belajar siswa jalur bina lingkungan dan jalur non-bina lingkungan. Hal ini dapat dibuktikan dari hasil perhitungan yang menggunakan t tes di mana di peroleh hasil dengan signifikasi 0,05 diketahui t tes =-2,25 dan t tabel = 1,67.
Kata kunci: jalur bina lingkungan, jalur non bina lingkungan, prestasi belajar siswa
Full Text:
PDFReferences
Djamarah, Syaiful Bahri. 2000. Peserta Peserta Didik. Jakarta: Rineka Cipta.
Hamalik, Oemar. 2004. Perkembangan Peserta Didik. Jakarta: Rineka Cipta.
Suryabrata. 2001. Prestasi Belajar. Bandung: Transinto.
Refbacks
- There are currently no refbacks.