Analysis of Social Media Use of Entrepreneurship Economic Education Interest

Rahmah Dianti Putri, Yon Rizal, Nurdin Nurdin

Abstract


This study aims to find out how useful the presence of social media is on student interest in entrepreneurship. This research is a type of quantitative research. The method used is descriptive verification method with an ex post facto approach. Sampling was carried out using the cluster sampling method which used a saturated sample with a total sample of 68 students of Economics Education at the University of Lampung. The results of the findings of this study are expected to contribute to economic science related to the usefulness of social media for students, especially in the field of entrepreneurship.

Keywords: Entrepreneurship, social media, students

DOI: http://dx.doi.org/10.23960/E3J/v6i1.15-21


Full Text:

PDF

References


Cania, N., & Heryani, R. D. (2020). Peran Media Sosial Instagram Dalam Meningkatkan Minat Berwirausaha Peserta Didik Di SMK Plus Pelita Nusantara. Research and Development Journal of Education, 1(1), 91.

Chandra, Febian. (2021). Sosial Media Marketing. Yogyakarta: Diva Prees. Dharmawati, M. (2016). Kewirausahaan. Jakarta: PT Rajagrafindo Persada. Djaali. (2008). Psikologi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.

Ervani Ardhana. (2019). Peran Komunitas Uinpreneurs Dalam Memotivasi Mahasiswa Untuk Melakukan Wirausaha Di UIN Syarif Hidayatullah Jakarta. UIN Syarif Hidayatullah, Jakarta. ECONOMIC EDUCATION AND ENTREPRENEURSHIP JOURNAL (2021) 4 (1): ….-….

p-ISSN : 2579-5902 e-ISSN : 2775-26078

Irwansyah, & Sirait, L. (2021). Pengaruh Jiwa Kewirausahaan Dan Penggunaan Media Sosial Terhadap Minat Berwirausaha Mahasiswa Pendidikan Bisnis. Jurnal Niagawan, 10(3), 254–259.

Istiqomah. (2021). Pengaruh Pengetahuan Digital Marketing Terhadap Minat Berwirausaha Mahasiswa Akademi Kesejahteraan Sosial AKK Yogyakarta. Jurnal Socia Akademika, 7(1), 10–16.

Kasmir. (2013). Kewirausahaan. Jakarta: PT Rajagrafindo Persada.

Lambing, P. A., & Kuehl, C. R. (1999). Entrepreneurship. United States of America: Prentice hall.

Prasetio, T. (2020). Analisis Pengaruh Penggunaan Media Sosial, Motivasi Intrinsik, Dan Pengetahuan Kewirausahaan Terhadap Minat Berwirausaha Mahasiswa. Jurnal Sekretari & Administrasi, 18(1), 35.

Prastio, T. (2020). Analisis Pengaruh Penggunaan Media Sosial, Motivasi Intrinsik, dan Pengetahuan Kewirausahaan Terhadap Minat Berwirausaha Mahasiswa. Jurnal Serasi, 18(1), 35–46.

Rahayu, E., & Leala, Si. (2018). Pengaruh Minat Berwirausaha Dan Penggunaan Sosial Media Terhadap Kewirausahaan Mahasiswa. Jurnal Pengembangan Wiraswasta, 20(3), 203–2016.

Rajindra, R., & Kadir, H. A. (2019). Analisis Jejaring Sosial Sebagai Media Untuk Minat Berwirausaha Bagi Mahasiswa Universitas Muhammadiyah Palu. Jurnal Sinar Manajemen, 6(2), 135–140.

Sari, N., Basalamah, R., & Millanintyas, R. (2021). Pengaruh Pemanfaatan Media Sosial dan Pengetahuan Kewirausahaan Terhadap Minat Berwirausaha Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Islam Malang. Jurnal Riset Manajemen, 10(9), 105–116.

Retrieved from www.fe.unisma.ac.id

Satrionugroho, B., & Tomo, S. (2020). Analisa Pengaruh Penggunaan Media Sosial, Motivasi Dan Pengetahuan Kewirausahaan Terhadap Minat Mahasiswa Untuk Berwirausaha (Studi Kasus Di STMIK SINAR Nusantara Surakarta). Jurnal Pendidikan Ekonomi Dan Kewirausahaan, 3(2), 87–93.

Setyaningsih, D., & Sukardi, H. (2020). Analisis Peranan Digital Marketing Terhadap Minat Berwirausaha (Survey Tempat Kuliner di Kota Cimahi Kelurahan Cimahi Kecamatan Cimahi Tengah). Jurnal Ekonomi Manajemen Perbankan, 2(1), 44–49. Retrieved from

Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sukirno, S. (2011). Makroekonomi Teori Pengantar. Jakarta: PT Rajagrafindo Persada. Suratno,

Kohar, F., & Kurniawan, A. (2020). Pengaruh Pengetahuan Kewirausahaan, MediaSosial, Dan Motivasi Berwirausaha Terhadap Minat Berwirausaha Siswa/I Pada SMK Negeri 1 Kota Sungai Penuh. Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 1(5), 477–490.

Yanto. (1996). Peluang Kerja dan Minat Berwirausaha di Kalangan Siswa Sekolah Teknologi Menengah Negeri Pembangunan Pekalongan. Semarang.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a CC BY 4.0.

 

Economic Education and Entrepreneurship Journal
Gedung D Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Lampung Jl. Soemantri Brojonegoro No. 1 Bandar Lampung 35145