MEASURING STUDENT VOCABULARY SIZE OF 2000 WORDLIST

Chairul Ichwan, Hery Yufrizal, Muhammad Sukirlan

Abstract


Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui penguasaan kosa kata bahasa Inggris 2000 wordlist di sekolah menengah atas yang berada di Bandarlampung dan mengetahui perbedaan penguasaan kosa kata bahasa Inggris antara level 1 dan level 2. Peneliti menggunakan desain t-test dalam penelitian ini. Hasil dari penelitian ini ditemukan bahwa ada perbedaan dalam penguasaan kosa kata bahasa Inggris di sekolah menengah atas yang berada di bandarlampung. Hasil dari penelitian ini juga menunjukkan bahwa ada perbedaan dalam penguasaan kosa kata bahasa Inggris antara level 1 dan level 2. Hasil menunjukkan bahwa rata-rata nilai kosa kata level 1 adalah 473,50, level 2 adalah 360,82 dan penguasaan 2000 kosa kata siswa SMA Negeri 15 Bandarlampung tidak mencapai 2000 kata dengan nilai rata-rata 833, 93.

The purpose of this study was to determine students English vocabulary size of 2000 wordlist in senior high school located in Bandarlampung and to investigate difference vocabulary size between level 1 and level 2. The researcher uses t-test design in this study. The result of the research showed that there is a difference between students vocabulary size in level 1 and level 2. The data showed that on the level 1 the mean score of the student is 473,50 and level 2 is 360,82. The result also found that SMA Negeri 15 Bandarlampung has not achieved 2000 word with the mean score is 833,93.

Keywords: vocabulary size, word definition matching format, wordlist.


Full Text:

PDF

References


Frankel, Jack R. 2006. How To Design and Evaluate Research in Education. San Fransisco: McGraw-Hill High Education.

Nation, I. S. P. 2001. Vocabulary Lists: Words, Affixes, and Stems. English University of Wellington, New Zealand: English Language Institute.

Nation, I. S. P. 1990. Teaching And Learning Vocabulary. Boston: Heinle and heinle publisher.

Rivers, W. 1970. Teaching Foreign-language Skills. Chicago: University of Chicago Press.

Sutarsyah, C. 2006. Word Definition Matching Format. Bandar Lampung: Lampung University Press.

Wilkins, D. 1976. Notional Syllabuses. Oxford: Oxford University Press.

Setiyadi, Ag. B. 2006. Metode Penelitian Untuk Pengajaran Bahsa Asing Pendekatan Kantitatif Dan Kualitatif. Jogjakarta, Indonesia: Graha Ilmu Publish.

Sinclair, J. 1991. Corpus, Concordance, Collocation. Oxford: Oxford University Press.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2015 U-JET