Pengembangan Model Menggiring Bola (Dribling) Tingkat Sekolah Dasar
Sari
The goal achieved from this research and development is to produce a soccer dribbling exercise model product for the elementary school age group. This Research & Development (R & D) from Borg and Gall. The subjects in this study were students of SD Negeri 3 Kemiling Permai consisted of 30 children. The steps in this study are: needs analysis, expert evaluation (initial product evaluation), small group trial, and field testing. Based on the results of development can be concluded that the model With dribbling football training model for elementary school level that has been developed obtained evidence of an increase that there are significant differences between before and after getting treatment model.
Tujuan dicapai dari penelitian dan pengembangan ini adalah untuk menghasilkan produk model latihan dribbling sepakbola untuk kelompok usia tingkatan sekolah dasar. Penelitian ini & Development (R&D) dari Borg and Gall. Subyek dalam penelitian ini adalah siswa SD Negeri 3 Kemiling Permai terdiri dari 30 anak. Tahapan-tahapan dalam penelitian ini adalah : analisis kebutuhan, evaluasi ahli (evaluasi produk awal), uji coba kelompok kecil, dan uji coba kelompok besar ( field testing). Berdasarkan hasil pengembangan dapat disimpulkan bahwa dengan model Dengan model latihan dribbling sepakbola untuk tingkatan sekolah dasar yang telah dikembangkan didapatkan bukti adanya peningkatan yang yang terdapat perbedaan yang signifikan antar sebelum dan setelah mendapatkan perlakuan model.
Kata kunci : dribbling, model menggiring, sepakbola
Teks Lengkap:
PDF (English)Referensi
Bompa, Tudor. Periodization Theory and Methodology ofTraining. United States: Human Kinetic, 2009.
Borg Walter R., and Gall M.D. Educational Research: An Introduction.New York: Longman Inc, 1983.
Bridle, Bob & Spencer, Sharon. Essential Soccer Skill “Key Tips and Techniques to Improve Your Game”. New York: Dk Publishing,2011.
Chapman, Stacey. Derse, Edward & Hansen, Jacqueline. SoccerCoaching Manual. Los Angeles: LA84 Foundations, 2012.
Crainn, William. Teori Perkembangan Konsep dan Aplikasi. Yogyakarta:Pustaka Pelajar, 2007.
Gunawan Imam. MetodePenelitian Kualitatif Teori&Praktik. Jakarta: BumiAksara, 2016
Refbacks
- Saat ini tidak ada refbacks.
##submission.copyrightStatement##