EVALUASI PROGRAM ENGLISH CLUB

Mirdan Kurniawan, Herpratiwi Herpratiwi, Eddy Purnomo

Abstract


The purposes of this study were to 1) reveal students' perceptions about instructional English club program 2) reveal the students' perceptions about instructional English fun day program 3) reveal perception of students about instructional English wall magazine program. From the results of the study it was concluded that 1) students' perceptions of the instructionalEnglish club program was less advantages for students, 2) students' perceptions of instructional English fun day program have education, 3) students' perceptions of instructional english wall magazine program made instructional English easier, 4) achievement students of outcomes subjects English language who joined the English club program was 22%, 5) achievement of students outcomes of the English subjects instructional English fun day program was 20%.

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk 1) mengungkapkan persepsi siswa tentang program pembelajaran English club 2) mengungkapkan persepsi siswa tentang program pembelajaran English fun day 3) mengungkapkan persepi siswa tentang program pembelajaran English wall magazine. Dari hasil penelitian berkesimpulan 1) persepsi siswa tentang program pembelajaran english club kurang bermanfaaat bagi siswa, 2) persepsi siswa tentang program pembelajaran English fun day mengadung edukasi, 3) persepsi siswa tentang program pembelajaran English wall magazine membuat belajar bahasa Inggris lebih mudah,4) ketercapaian hasil belajar mata pelajaran bahasa Inggris siswa yang mengikuti program pembelajaran English club sebesar 22 %, 5) ketercapaian hasil belajar mata pelajaran bahasa inggris siswa yang mengikuti program pembelajaran English fun day sebesar 20%

Kata kunci : bahasa inggris, pembelajaran, persepsi


Full Text:

PDF

References


Arikunto. 2011. Dasar dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: PT BumiAksara

Arikunto. 2009. Pedoman Teoritis Bagi Mahasiswa dan Praktisi Pendidikan. Jakarta: PT Bumi Aksara.

Arikunto, Suharsimi dan Abdul Jabar. 2009. Evaluasi Program Pendidikan. Jakarta: PT. Bumi Aksara.

Fauziah. 2007. Konsep dan Makna Pembelajaran. Bandung: Alfabeta.

Gagne, Robert M. 2009. The Conditions of Learning and Theory of Instructions. 4th ed. New York: Holt, Rienhart & Winston

Kelsey LD, Hearne CC. 2005. Cooperative Extension Work. Ithaca: Comstock Publishing Associates.

Marquadt, Michael J. 1996. Building learning organization ( a system approach to quantum improvement and global success). USA: McGraw-Hill

Lie. 2010. Cooperative Learning. Jakarta: Grasindo.

Rohinah M. Noor. 2012. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R & D. Bandung: Alfabeta.

Sudjana. 2006. Metodologi Penelitian Pendidikan: Kompetensi dan Praktiknya. Jakarta: Bumi Aksara.

Suryosubroto, B. 2007. Manajemen Pendidikan Di Sekolah.Jakarta. PT Rieneka Cipta.

Wirawan. 2011. Evaluasi Program. Jakarta: Erlangga.

Widoyoko, E.P. 2012. Teknik Penyusunan Instrumen Penelitian. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.