Pemanfaatan Sarana Prasarana dalam Pelaksanaan Bimbingan Konseling di Sekolah

Azmatul Khairiah Sari, Neviyarni Neviyarni, Riska Ahmad, Yarmis Syukur

Abstract


Infrastructure facilities are essentially a support in the implementation of an educational process or the implementation of counseling guidance. Without the infrastructure, the implementation of counseling guidance will be constrained and the goals to be achieved are not as expected. If the infrastructure does not exist in an educational institution, it will cause counseling guidance personnel in schools to have difficulty collaborating in the implementation of counseling guidance in schools. From that counseling guidance requires facilities and infrastructure to be used in the implementation of counseling guidance in schools.

Full Text:

PDF

References


Bhakti, Caraka Putra. Ketersediaan Sarana Dan Prasarana Bimbingan Dan Konseling Di Sekolah Menengah Di Kabupaten Gunungkidul, Jurnal Pendidikan (Teori dan Praktik) Volume 2 Nomor 2 Tahun 2017 Halaman: 100-104 e-ISSN: 2527-6891 DOI: http://dx.doi.org/10.26740/jp.v2n2.p100-104

Daryanto, H.M. 2001. Administrasi Pendidikan. Jakarta: Rineke Cipta

Lubis, Namora Lumongga. 2011. Memahami Dasar-Dasar Konseling Dalam Teori Dan Praktek. Jakarta: Kencana

Luddin, A.B.M., 2013. Kinerja Kepala Sekolah dalam Kegiatan Bimbingan dan Konseling. Jurnal Ilmu Pendidikan, 19(2).

Manurung, Restika. & Edi Harapan, Tahrun, Aris Suharyadi. Manajemen Sarana Prasarana di Sekolah Dasar Negeri 1 Kota Prabumulih. Jurnal Manajemen Pendidikan Jurnal Ilmiah Administrasi, Manajemen dan Kepemimpinan Pendidikan ISSN: 1978-1938 (Print) 2580-6491 (Online) Volume 2 Number 2, 168-177 October 2020

Matin & Nurhattati Fuad. 2016. Manajemen Sarana dan Prasarana: Konsep dan Aplikasinya. Jakarta: PT. Rajagrafindo.

Megasari, Rika. Peningkatan Pengelolaan Sarana Dan Prasarana Pendidikan Untuk Meningkatan Kualitas Pembelajaran Di SMPN 5 Bukittinggi, Bahana Manajemen Pendidikan, Jurnal Administrasi Pendidikan, Volume 2 Nomor 1, Juni 2014, Halaman 636 ‐ 831

Mufadhal, Ibrahim. 2003. Seri Manajemen Peningkatan Mutu Pendidikan Berbasis Sekolah Manajemen Perlengkapan Sekolah Teori dan Aplikasinya. Jakarta: PT Bumi Aksara

Novita, Mona. Sarana Dan Prasarana Yang Baik Menjadi Bagian Ujung Tombak Keberhasilan Lembaga Pendidikan Islam, Nur El-Islam,Volume 4, Nomor 2, Oktober 2017, h. 97-129

Putranti, D., 2015. Studi Deskriptif tentang Sarana dan Prasarana Bimbingan dan Konseling di Sekolah Menengah Pertama. PSIKOPEDAGOGIA Jurnal Bimbingan dan Konseling, 4(1), pp.45–50

Schmidt, J.J., 2010. The Elementary/Middle School Counselor Survival Guide Third Edition, Boston: John Wiley & Sons

Sugiarto, Sambas. & Neviyarni S., Firman. Peran Penting Sarana dan Prasarana Dalam Pembelajaran Bimbingan Konseling di Sekolah. Jurnal Pendidikan Tematik. Vol. 2, No. 1, April 2021, h. 60-66

Sukardi, Dewa Ketut. 2000. Pengantar Pelaksanaan Program Bimbingan dan Konseling di Sekolah. Jakarta: Rineka Cipta

Syahril. 2004. Manajemen Sarana dan Prasarana Pendidikan. Padang : Jurusan Administrasi Pendidikan UNP

Wardati dan Mohammad Jauhar. 2011. Implementasi Bimbingan dan Konseling Di Sekolah. Jakarta: Prestasi Pustaka




DOI: http://dx.doi.org/10.23960%2Fjiip.v3i2.22735

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2021 Jurnal Inovatif Ilmu Pendidikan

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

View My Stats

Creative Commons License
The copyright is reserved to The Jurnal Inovatif Ilmu Pendidikan that is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.