An Application of Compositional Metafunctions in Improving Childrens Ability to Learn English Through Images
Dublin Core | PKP Metadata Items | Metadata for this Document | |
1. | Title | Title of document | An Application of Compositional Metafunctions in Improving Childrens Ability to Learn English Through Images |
2. | Creator | Author's name, affiliation, country | Magdalena Ngongo; Universitas Kristen Artha Wacana, Kupang; Indonesia |
2. | Creator | Author's name, affiliation, country | Ridwin Purba; Universitas Simalungun, Pematangsiantar; Indonesia |
2. | Creator | Author's name, affiliation, country | Nguyen Van Thao; Hanoi Pedagogical University 2, Vinh Phuc; Viet Nam |
2. | Creator | Author's name, affiliation, country | Herman Herman; Universitas HKBP Nommensen, Medan; Indonesia |
3. | Subject | Discipline(s) | |
3. | Subject | Keyword(s) | |
4. | Description | Abstract | Abstract: An Application of Compositional Metafunctions in Improving Childrens Ability to Learn English Through Images. Objectives: The purpose of this study was to access the application of compositional metafunctions in improving childrens ability in learning English through images. Methods: The method used in this study is a qualitative approach with a literature review using sources from the internet, books, and related research outputs. Findings: The results of this study found that using images in the application of compositional metafunction in learning English to improve childrens abilities has a great influence, in terms of ease of learning and ease of observation. Conclusion: Based on the results presented, this study gives a new horizon that children can easily remember words in English through pictures and make motor comparisons in everyday life with the concept of cognitive development in improving memory for learning English. Keywords: compositional, images, metafunctions, children. Abstrak: Aplikasi Metafungsi Komposisi dalam Meningkatkan Kemampuan Anak Belajar Bahasa Inggris Melalui Gambar. Tujuan: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengakses penerapan metafungsi komposisional dalam meningkatkan kemampuan anak dalam belajar bahasa Inggris melalui gambar. Metode: Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah pendekatan kualitatif dengan studi pustaka menggunakan sumber dari internet, buku, dan hasil penelitian terkait. Temuan: Hasil penelitian ini menemukan bahwa penggunaan gambar dalam penerapan metafungsi komposisional dalam pembelajaran bahasa Inggris untuk meningkatkan kemampuan anak memiliki pengaruh yang besar, dalam hal kemudahan belajar dan kemudahan pengamatan. Kesimpulan: Berdasarkan hasil yang dipaparkan, penelitian ini memberikan cakrawala baru bahwa anak dapat dengan mudah mengingat kata-kata dalam bahasa Inggris melalui gambar dan membuat perbandingan motorik dalam kehidupan sehari-hari dengan konsep perkembangan kognitif dalam meningkatkan daya ingat untuk belajar bahasa Inggris. Kata kunci: komposisi, gambar, metafungsi, anak-anak. |
5. | Publisher | Organizing agency, location | Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Lampung |
6. | Contributor | Sponsor(s) | |
7. | Date | (YYYY-MM-DD) | 2022-07-05 |
8. | Type | Status & genre | Peer-reviewed Article |
8. | Type | Type | |
9. | Format | File format | |
10. | Identifier | Uniform Resource Identifier | http://jurnal.fkip.unila.ac.id/index.php/jpp/article/view/24650 |
11. | Source | Title; vol., no. (year) | Jurnal Pendidikan Progresif; Vol 12, No 3 (2022): Jurnal Pendidikan Progresif |
12. | Language | English=en | en |
13. | Relation | Supp. Files | |
14. | Coverage | Geo-spatial location, chronological period, research sample (gender, age, etc.) | |
15. | Rights | Copyright and permissions |
Copyright (c) 2022 Jurnal Pendidikan Progresif![]() This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. |