THE EFFECTIFENESS OF USING WORD CATEGORIZATION METHOD IN IMPROVING STUDENTS’ VOCABULARY ACHIEVEMENT
Abstract
Memiliki kemampuan yang cukup dalam tata bahasa tanpa menguasai kosakata akan sia-sia untuk melakukan komunikasi. Banyak orang menyadari bahwa keterbatasan mereka akan kosakata telah membuat mereka sulit untuk mengekspresikan ide mereka. Menguasai kosakata penting ketika kita belajar bahasa Inggris. Oleh karena itu, tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah metode kategorisasi kata secara signifikan dapat meningkatkan kosa kata siswa. Desain eksperimen semu digunakan untuk melakukan penelitian ini. Hasil analisis data menunjukkan bahwa pelaksanaan Metode Pengkategorisasian Kata dapat digunakan untuk meningkatkan prestasi siswa dalam penguasaan kosakata. Hal ini terbukti dari signifikansi yang kurang dari 0,05. Dapat disimpulkan bahwa penggunakan Metode Pengkategorisasian Kata dalam proses belajar mengajar cukup efektif untuk meningkatkan kosakata siswa.
Having sufficient ability in grammar without mastring vocabulary will be useless for carrying out communication. Many people realize that their limitation of vocabulary has made them difficult to express their idea. Mastering vocabulary is important when we learn English. Therefore, the objective of the research was to find whether or not word categorization method can significantly improve students’ achievement in learning vocabulary of the eight grade students. Quasi experimental design was used to conduct this research. The result of the data analysis showed that the implementation of Word Categorization Method could be used to increase students’ achievement in vocabulary mastery. It was proved by significance that is less than 0.05. It could be concluded that he using of Word Categorization Method in teaching and learning process is effective enough to increase students’ vocabulary achievement.
Keywords: picture, teaching vocabulary, word categorization method.
Full Text:
PDFReferences
Brown, S.A., & Miller, D.E. 1996. The active learner: Successful study strategies (2nd ed.). Los Angeles: Roxbury Publishing Company.
Joshi,B. 1995. The Role of Visual Communication in Teaching English. The Progress of Education,9.266.
McCarthy and O’Dell. 1999. English Vocabulary in Use: elementary. Cambridge : Cambridge University Press.
Setiyadi,Ag Bambang.2006.Meode Penelitian Untuk Pengajaran Bahasa Asing Pendekatan Kuantitatif dan Kualitatif. Yogyakarta:Graha Ilmu
Thornbury, Scott. 2002. How to Teach Vocabulary. Pearson Education Limited.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c)